Сонячні автобани
На додаток до плавучих фотоелектричних панелей і агроелектричних систем, автомагістралі можуть бути ідеальним рішенням для проблеми місця для сонячних електростанцій. До 2030 року мережа автобанів Німеччини може щорічно виробляти до 200 ТВт*год сонячної енергії. Результатом реалізації такого проекту стане потужна інтелектуальна мережа, але переваги на цьому не закінчаться.
Проект передбачав встановлення сталевих щогл через кожні 15 метрів уздовж автомагістралей. Фотоелектричні модулі будуть встановлені на сталевих решітчастих балках, підвішених між щоглами. «Енергетичні смуги», що складаються з сонячних модулів, можуть простягатися вздовж осей руху між містами, промисловими районами та аеропортами.
Концепція енергетичної смуги походить від фонду Altes Neuland Frankfurt, який розробив проект. У ньому йдеться, що якби 80% автомагістралей і 65% федеральних доріг – разом 45 000 кілометрів – були оснащені двосторонніми фотоелектричними батареями з ефективністю 25%, можна було б генерувати до 200 ТВт*год щороку.
Якщо використовувати весь потенціал і оптимізувати будівельні процеси, це також можна досягти за конкурентоспроможних витрат, стверджує фонд. Незважаючи на те, що запланована конструкція значно перевищує вартість звичайних конструкцій, щогли також матимуть термін служби 100 років. Нові модулі можна додавати знову і знову протягом цього часу за дуже невеликими витратами.
Ідея спочатку виникла через потреби в просторі для фотоелектричної та вітрової енергії. Нинішнє споживання електроенергії в Німеччині становить 560 ТВт*год на рік. З поступовою електрифікацією транспорту та тепла до 2050 року, за оцінками, щорічно споживатиметься 2400 ТВт*год електроенергії. Фонд припускає, що 1000 ТВт*год цього також буде вироблено в Німеччині. Площа, необхідна для цього, займала б 2,5% федеральної території, або втричі більше площі землі Саар.
Фонд Altes Neuland також розглядав охорону мальовничих ландшафтів. Якщо енергетична смуга проходить через місто або повз ліс, алею або особливо мальовничий ландшафт, енергетична смуга може просто перерватися. У цьому випадку розробники проекту можуть пропустити щогли та модулі та продовжити лише підземний кабель. Масив енергетичних смуг починався б лише за селом чи лісом, тоді як обидві частини все ще були б з’єднані підземним кабелем.
Найбільшою перевагою такої системи буде те, що електроенергія вже розподіляється під час виробництва і, таким чином, направляється в потрібні місця, зазначає Altes Neuland Foundation. Автомагістралі з'єднують мегаполіси, промислові зони та аеропорти. Крім того, на таких міжміських маршрутах є зарядна інфраструктура для електромобілів та електровантажівок. Таким чином, електроенергія вже вироблятиметься в потрібному місці або принаймні зможе надходити в потрібне місце.
Діапазони енергії простягатимуться на сотні кілометрів, тому також буде можливість вирівнювати коливання споживання та виробництва електроенергії в усій системі. Такий проект оптимізується ще більше, якщо до системи підключити додаткові вітрові турбіни. Менші вітряні турбіни можна розмістити на щоглах, а існуючі системи, розташовані в полях уздовж магістралей, також можуть подавати енергію в смуги.
- Спека. Як не втратити продуктивність сонячних панелей?Оскільки зараз зима, саме час спокійно і зважено подумати про ризики, яких буде зазнавати ваша сонячна електростанція влітку, а саме, негативний вплив підвищених температур на ефективність роботи. Наскільки цей вплив великий і чи можна його зменшити?Повна версія статті
- Скільки коштує сонячна електроенергія?Схоже, сонячні електростанції вже стали найдешевшим джерелом електроенергії, обігнавши навіть АЕС!Повна версія статті